VEELGESTELDE VRAGEN M.B.T. CORONA MAATREGELEN

1. Wat gebeurt er met mijn startbewijs als het niet doorgaat vanwege corona?

Als de KardingeRun op 25 & 26 september niet door zou gaan door vanwege corona geldende maatregelen, dan blijft je ticket geldig voor de nieuwe datum die gepland wordt. Je kunt er ook voor kiezen om je inschrijfgeld terug te krijgen. Het wordt dan binnen 4 weken na de eventdatum teruggestort. Dit is mogelijk doordat de overheid vanaf 1 juli 2021 een garantiefonds voor evenementen opricht.

2. Is er een coronaproof plan?
Dat is er! Zolang het coronavirus er is en er coronamaatregelen gehanteerd moeten worden, streven wij naar een volledig corona-proof event.. Doordat het event in de buitenlucht plaatsvindt, is het aantal benodigde aanpassingen minimaal. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een aangepaste startprocedure met kleinere startgroepen vanuit een startvak waar deelnemers 1,5 meter afstand houden. In het start- en finishgebied wordt alles extra ruim opgezet zodat de 1,5 meter afstand gewaarborgd kan worden. Het verdere programma is ook uitgekleed om drukte te voorkomen en goede doorstroming te garanderen. Zoals het nu lijkt zijn de kleedkamers in Sportcentrum Kardinge niet toegankelijk en daardoor is het niet mogelijk om na afloop te douchen. Ook de garderobe en inschrijfbalies zullen buiten het gebouw een plek moeten krijgen. We werken hard aan alternatieve oplossingen.

3. Zijn er voorwaarden omtrent vaccineren of een coronatest?
Op dit moment kunnen wij hier helaas nog geen duidelijkheid over geven. Afhankelijk van het beleid van de overheid hierover, zou het kunnen zijn dat je voorafgaand aan je deelname moet aantonen dat je ofwel gevaccineerd bent, ofwel negatief getest bent op corona. Zodra hier meer over bekend is laten we dat uiteraard weten.

4. Heb je nog andere corona gerelateerde vragen?
Neem contact op door te mailen naar info@kardingerun.nl

VEELGESTELDE VRAGEN ‘ALGEMEEN’

Is er een minimum/maximum leeftijd?

De minimale leeftijd voor individuele deelname is 12 jaar op de dag van het evenement. De risico’s zijn te hoog om jongere deelnemers zonder begeleiding toe te staan. Tijdens de Familie Run mogen kinderen van 7 – 12 jaar onder begeleiding van een volwassene op het 6 kilometer parcours deelnemen en vanaf 4 jaar op het 3 kilometer parcours. Er is geen maximum leeftijd verbonden aan individuele deelname.

Kan ik mij met een groep inschrijven?

Ja dit kan. Klik hier voor meer informatie over inschrijven als team.

Hoe blijf ik op de hoogte van evenement?

Like onze Facebook pagina, volg ons op Instagram, schrijf je in voor de nieuwsbrief en je blijft op de hoogte van de laatste nieuwtjes.

Hoe krijg ik mijn deelnemersbewijs?

In verband met de corona maatregelen is het nog onduidelijk of je het startbewijs weer kunt afhalen bij Decathlon Groningen of dat we deze per post gaan versturen. Indien je het startbewijs kunt afhalen kan dit op vertoon van je inschrijfbevestiging, of een (kopie van) geldig legitimatiebewijs. Je inschrijfbevestiging hoef je niet te printen, maar mag je ook op je telefoon laten zien. De data en tijden voor het afhalen zijn nader te bepalen (en is ook afhankelijk van de eventuele dan geldende corona maatregelen). Niet afgehaalde startbewijzen liggen op 25 & 26 september alsnog bij de inschrijfbalie (buiten bij Sportcentrum Kardinge).

Kan ik mijn inschrijving annuleren?

Als je niet meer mee kunt doen aan de KardingeRun, om welke reden dan ook, dan stellen we het op prijs dat je dit aan ons doorgeeft, wij kunnen dan iemand van de wachtlijst op jouw plek laten starten. Restitutie van het inschrijfgeld is in geen enkel geval mogelijk. 

Kan iemand anders deelnemen op mijn startnummer?

Je mag iemand anders voor jouw startplek zoeken. Als dit lukt moet de wisseling uiterlijk 13 september om 12:00 uur doorgegeven worden via de link in je inschrijfbevestiging.

Moet ik kunnen zwemmen?

Ja, het is nodig om te kunnen zwemmen.

Mag ik een hindernis overslaan?

Ja, je mag een hindernis, of zelfs alle hindernissen overslaan. Het gaat om jouw persoonlijke prestatie. Je kunt jezelf wel afvragen wat dan de reden van je deelname is…

Hoeveel kilometer is het?

Je kunt kiezen tussen een afstand van 6, 9 of 12 kilometer. De 3 kilometer bieden wij alleen aan voor de familierun voor kinderen vanaf 4 jaar.

Hoe laat is het afgelopen?

Het parcours sluit bij binnenkomst van de laatste deelnemer, maximaal 1,5 uur na de start van de laatste serie.

Wat voor kleren moet ik aan?

Het is aan jezelf of je in sportkleren, of in je leukste verkleed outfit het parcours op gaat. Omdat je een aantal keren door het water gaat, adviseren wij sneldrogende materialen. Ook is het verstandig om een lange broek (of driekwart) aan te trekken en een shirt dat bescherming biedt aan de ellebogen. Welke outfit je ook kiest denk er wel aan dat goede schoenen aan te raden zijn. Ook handschoenen ter bescherming van je handen kun je overwegen. Schoenen met noppen (voetbalschoenen) en spikes zijn verboden, hiermee kun je andere deelnemers verwonden. Kijk voor kleding/ schoenen tips ook bij Decathlon Groningen.

Kan ik er met het openbaar vervoer komen?

De KardingeRun is met het openbaar vervoer bereikbaar. Plan je reis op www.9292.nl.

Is er parkeergelegenheid aanwezig?

Tegenover sportcentrum Kardinge is ruime parkeergelegenheid. Ook bij het naastgelegen Alfa College is ruimte om te parkeren.

Is er eten en drinken aanwezig?

Op het start/Finish terrein is een ruime keuze aan diverse versnaperingen, evenals bij het reguliere horeca punt in Sportcentrum Kardinge. Voor iedere deelnemer is na de finish een flesje water en een snack verkrijgbaar.

Kan ik toeschouwers meenemen?

Afhankelijk van de dan geldende maatregelen rondom corona zijn toeschouwers welkom. Op het start/finish terrein, maar ook langs het parcours is genoeg te zien.

Is er verzorging onderweg?

Er zijn diverse posten waar je water kunt drinken en banaan kunt eten om weer op krachten te komen. Om uitdroging tegen te gaan raden wij aan tijdens de run van deze posten gebruik te maken.

Is er een na-inschrijving?

Online inschrijving gesloten? Download vanaf 21 september het formulier voor de na-inschrijving. Deze kun je printen en ingevuld meenemen op de dag dat je wilt deelnemen. Vanaf 09:00 uur is de inschrijfbalie beide dagen geopend.